Ewidencja Ludności
ul. Norwida 6, pokój Nr 1, tel. /25/ 756-28-31
Pobytem stałym jest zamieszkanie
w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego
przebywania.
Zameldowanie
na pobyt stały z równoczesnym wymeldowaniem się z dotychczasowego miejsca
pobytu obywateli RP
Polega na możliwości dokonania
zameldowania w miejscu nowego pobytu bez konieczności stawienia się w organie
gminy dotychczasowego miejsca pobytu w celu dokonania wymeldowania.
Wymeldowania dokonuje za osobę organ gminy.
Wymagane
dokumenty
·
wypełniony i podpisany formularz „zgłoszenie pobytu stałego”,
zawierający określone ustawą dane dotyczące osoby, nowego miejsca zameldowania
oraz wskazanie adresu lub adresów dotychczasowego miejsca pobytu a także
potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot
dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem
daty jego złożenia;
·
dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument
pozwalający na ustalenie tożsamości (osoby niepełnoletnie nieposiadające
dokumentu stwierdzającego tożsamość – odpis skrócony aktu urodzenia);
·
do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: umowa
cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie
sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu;
Miejsce
złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Strachówce ul.
Cypriana Kamila Norwida 6 pokój nr 1.
Termin i sposób załatwienia sprawy w organie
W chwili przyjęcia zgłoszenia meldunkowego. Osoba otrzymuje dokument
potwierdzający zameldowanie ważny przez 2 miesiące od dnia wystawienia.
Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna
Opłaty
Brak
Uwagi
·
zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym urzędzie stanu
cywilnego zastępuje zameldowanie. Datą zameldowania dziecka jest data
sporządzenia aktu urodzenia. Zameldowania dokonuje organ gminy właściwy ze
względu na miejsce pobytu stałego matki dziecka lub tego z rodziców, u którego
dziecko faktycznie przebywa, a w przypadku braku miejsca pobytu stałego - organ
właściwy ze względu na miejsce pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące.
Zameldowanie następuje na podstawie odpisu skróconego aktu urodzenia,
przekazanego przez kierownika urzędu stanu cywilnego, który sporządził ten akt,
bez konieczności wypełniania odpowiednio formularza „Zgłoszenie pobytu
stałego”;
·
zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez
pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której
mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania
administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.), po okazaniu
przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych
przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości;
·
za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych
obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba
sprawująca nad nią faktyczną opiekę;
Zameldowanie
na pobyt stały z równoczesnym wymeldowaniem się z dotychczasowego miejsca
pobytu cudzoziemców oraz obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i
członków ich rodzin
Cudzoziemiec będący obywatelem
państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim
Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej oraz członek
rodziny takiego cudzoziemca przebywający na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w
30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Cudzoziemiec
inny niż wskazany powyżej przebywający na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu
stałego najpóźniej w 4. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca, chyba
że jego pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie przekracza 14 dni.
Wymagane
dokumenty:
wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu stałego”,
zawierający określone ustawą dane dotyczące osoby, nowego miejsca zameldowania
oraz wskazanie adresu lub adresów dotychczasowego miejsca pobytu a także
potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot
dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem
daty jego złożenia;
·
·cudzoziemiec przedstawia kartę pobytu wydaną w związku z
udzieleniem zezwolenia na osiedlenie się, zezwolenia na pobyt rezydenta
długoterminowego Wspólnot Europejskich, ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt
tolerowany lub nadaniem statusu uchodźcy albo zezwolenie na osiedlenie się,
zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich, decyzję o
nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu w
Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej lub zgody na pobyt tolerowany;
·
obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej przedstawia
ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i
obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu;
·
członek rodziny obywatela Unii Europejskiej niebędący obywatelem
państwa członkowskiego Unii Europejskiej – ważny dokument podróży oraz ważną
kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej;
Gdzie
należy złożyć dokumenty
Urząd Gminy w Strachówce ul.
Cypriana Kamila Norwida 6 pokój nr 1.
Termin i
sposób załatwienia sprawy
w chwili przyjęcia zgłoszenia
meldunkowego. Osoba otrzymuje dokument potwierdzający zameldowanie (ważny przez
okres 2 miesięcy).
Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna
Opłaty nie
są pobierane.
Uwagi
·
za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych
obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba
sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu;
·
zasady meldowania obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej
stosuje się do obywateli państwa należącego do Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze
Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, którzy mogą korzystać ze swobody
przepływu osób na podstawie umów zawartych przez te państwa ze Wspólnotą
Europejską i jej państwami członkowskim oraz do członków ich rodzin;
·
zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez
pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której
mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania
administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.3), po
okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych
przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
·
cudzoziemiec niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii
Europejskiej i niebędący członkiem rodziny obywatelapaństwa
członkowskiego Unii Europejskiej oraz niebędący obywatelem państwa
należącego do Europejskiego Porozumieniao Wolnym Handlu (EFTA) - stron
umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej,
dokonuje zameldowania na pobyt czasowy na czas nie dłuższy niż okres legalnego
pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wynikający z dokumentu
potwierdzającego jego prawo pobytu.
Pobytem stałym jest zamieszkanie
w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego
przebywania.
Zameldowanie
na pobyt stały obywateli RP
Wymagane
dokumenty
·
wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu stałego”,
zawierający określone ustawą dane dotyczące osoby oraz nowego miejsca
zameldowania a także potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez
właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie
czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia;
·
zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca zameldowania
na pobyt stały;
·
dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument
pozwalający na ustalenie tożsamości (osoby niepełnoletnie nieposiadające
dokumentu stwierdzającego tożsamość – odpis skrócony aktu urodzenia);
·
do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: umowa
cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie
sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu;
Miejsce
złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Strachówce ul.
Cypriana Kamila Norwida 6 pokój nr 1.
Termin i sposób załatwienia sprawy w organie
W chwili przyjęcia zgłoszenia meldunkowego. Osoba otrzymuje dokument
potwierdzający zameldowanie ważny przez 2 miesiące od dnia wystawienia.
Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna
Opłaty
Brak
Uwagi
·
zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym urzędzie stanu
cywilnego zastępuje zameldowanie. Datą zameldowania dziecka jest data
sporządzenia aktu urodzenia. Zameldowania dokonuje organ gminy właściwy ze
względu na miejsce pobytu stałego matki dziecka lub tego z rodziców, u którego
dziecko faktycznie przebywa, a w przypadku braku miejsca pobytu stałego - organ
właściwy ze względu na miejsce pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące.
Zameldowanie następuje na podstawie odpisu skróconego aktu urodzenia,
przekazanego przez kierownika urzędu stanu cywilnego, który sporządził ten akt,
bez konieczności wypełniania formularza „Zgłoszenie pobytu stałego”;
·
zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez
pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której
mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania
administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.3), po
okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych
przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości;
·
za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych
obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba
sprawująca nad nią faktyczną opiekę;
Zameldowanie
na pobyt stały cudzoziemców oraz obywateli państw członkowskich Unii
Europejskiej i członków ich rodzin
Cudzoziemiec będący obywatelem
państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim
Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej oraz członek
rodziny takiego cudzoziemca przebywający na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w
30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Cudzoziemiec
inny niż wskazany powyżej przebywający na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu
stałego najpóźniej w 4. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca, chyba
że jego pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie przekracza 14 dni.
Wymagane
dokumenty:
·
wypełniony i podpisany formularz „zgłoszenie pobytu stałego”,
zawierający określone ustawą dane dotyczące osoby oraz nowego miejsca
zameldowania a także potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez
właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie
czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia;
·
zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca zameldowania
na pobyt stały;
·
cudzoziemiec przedstawia kartę pobytu wydaną w związku z
udzieleniem zezwolenia na osiedlenie się, zezwolenia na pobyt rezydenta
długoterminowego Wspólnot Europejskich, ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt
tolerowany lub nadaniem statusu uchodźcy albo zezwolenie na osiedlenie się,
zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich, decyzję o
nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu w
Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej lub zgody na pobyt tolerowany
·
obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej przedstawia
ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i
obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu;
·
członek rodziny obywatela Unii Europejskiej niebędący obywatelem
państwa członkowskiego Unii Europejskiej – ważny dokument podróży oraz ważną
kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej;
Gdzie
należy złożyć dokumenty
Urząd Gminy w Strachówce ul.
Cypriana Kamila Norwida 6 pokój nr 1.
Termin i
sposób załatwienia sprawy
w chwili przyjęcia zgłoszenia
meldunkowego. Osoba otrzymuje dokument potwierdzający zameldowanie (ważny przez
okres 2 miesięcy).
Tryb
odwoławczy
Brak, czynność
materialno-techniczna
Opłaty nie
są pobierane.
Uwagi
·
za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych
obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba
sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu;
·
zasady meldowania obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej
stosuje się do obywateli państwa należącego do Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub
Konfederacji Szwajcarskiej, którzy mogą korzystać ze swobody przepływu osób na
podstawie umów zawartych przez te państwa ze Wspólnotą Europejską i jej
państwami członkowskim oraz do członków ich rodzin;
·
zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez
pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której
mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania
administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.3), po
okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych
przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
·
cudzoziemiec niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii
Europejskiej i niebędący członkiem
rodziny obywatelapaństwa członkowskiego Unii Europejskiej oraz niebędący
obywatelem państwa należącego do Europejskiego Porozumienia o Wolnym
Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub
Konfederacji Szwajcarskiej, dokonuje zameldowania na pobyt czasowy na czas nie
dłuższy niż okres legalnego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
wynikający z dokumentu potwierdzającego jego prawo pobytu.
Pobytem czasowym jest przebywanie
bez zamiaru zmiany miejsca pobytu stałego w innej miejscowości pod oznaczonym
adresem lub w tej samej miejscowości, lecz pod innym adresem.
Zameldowanie
na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące z równoczesnym wymeldowaniem się z
dotychczasowego miejsca pobytu obywateli RP
Polega na możliwości dokonania
zameldowania w miejscu nowego pobytu bez konieczności stawienia się w organie
gminy dotychczasowego miejsca pobytu w celu dokonania wymeldowania.
Wymeldowania dokonuje za osobę organ gminy.
Wymagane
dokumenty
·
wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu czasowego
trwającego ponad 3 miesiące”, zawierający określone ustawą dane dotyczące
osoby, nowego miejsca zameldowania oraz wskazanie adresu lub adresów
dotychczasowego miejsca pobytu a także potwierdzenie faktu pobytu osoby
dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do
lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia;
·
dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach – inny dokument
pozwalający na ustalenie tożsamości (osoby niepełnoletnie nieposiadające
dokumentu stwierdzającego tożsamość – odpis skrócony aktu urodzenia);
·
do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: umowa
cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie
sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu;
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Strachówce ul. Cypriana Kamila Norwida 6 pokój nr 1.
Termin i sposób załatwienia sprawy
W chwili przyjęcia zgłoszenia meldunkowego. Osoba otrzymuje dokument
potwierdzający zameldowanie (ważny do czasu upływu terminu zameldowania).
Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna
Opłaty
Brak
Uwagi:
·
za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych
obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba
sprawująca nad nią faktyczną opiekę;
·
osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości
ponad zgłoszony czas jego trwania, zmienia adres albo zmienia pobyt czasowy na
stały, jest obowiązana dokonać odpowiedniego zameldowania w ciągu 30 dni od
daty zmiany;
·
zameldowania w miejscu pobytu czasowego trwającego ponad 3
miesiące można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem
udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960
r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071,
z późn. zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego,
a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie
tożsamości;
Zameldowanie
na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące z równoczesnym wymeldowaniem się z
dotychczasowego miejsca pobytu cudzoziemców oraz obywateli państw członkowskich
Unii Europejskiej i członków ich rodzin
Cudzoziemiec będący obywatelem
państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim
Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej oraz członek
rodziny takiego cudzoziemca przebywający na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu czasowego trwającego
ponad 3 miesiące najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego
miejsca.
Cudzoziemiec
inny niż wskazany powyżej przebywający na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu
czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 4. dniu, licząc od dnia
przybycia do tego miejsca, chyba że jego pobyt na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej nie przekracza 14 dni.
Wymagane
dokumenty
·
wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu czasowego
trwającego ponad 3 miesiące”, zawierający określone ustawą dane dotyczące
osoby, nowego miejsca zameldowania oraz wskazanie adresu lub adresów
dotychczasowego miejsca pobytu a także potwierdzenie faktu pobytu osoby
dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do
lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia;
·
do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: umowa
cywilno-prawna, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, wypis z księgi
wieczystej lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu;
·
cudzoziemiec przedstawia wizę, a w przypadku gdy wjazd cudzoziemca
nastąpił na podstawie umowy przewidującej zniesienie lub ograniczenie obowiązku
posiadania wizy albo cudzoziemiec przebywa na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej na podstawie art. 61 ust. 3 lub art. 71a ust. 3 ustawy z dnia 13
czerwca 2003 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2006 r. Nr 234, poz. 1694, z późn.
zm.) - dokument podróży, tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca, kartę
pobytu albo zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony, zezwolenie na
osiedlenie się, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii
Europejskiej lub decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej
Polskiej, udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej lub zgody
na pobyt tolerowany;
·
obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej przedstawia
ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający jego tożsamość i
obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu lub
zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej lub, w
przypadku braku zaświadczenia, składa oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
·
członek jego rodziny obywatela UE niebędący obywatelem państwa
członkowskiego Unii Europejskiej przedstawia ważny dokument podróży oraz ważną
kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej lub ważną
kartę pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej.
Gdzie
należy złożyć dokumenty
Urząd Gminy w Strachówce ul.
Cypriana Kamila Norwida 6 pokój nr 1.
Termin i
sposób załatwienia sprawy
W chwili przyjęcia zgłoszenia
meldunkowego. Osoba otrzymuje dokument potwierdzający zameldowanie (ważny do
czasu upływu terminu zameldowania).
Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna
Opłaty nie
są pobierane.
Uwagi
·
za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych
obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba
sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu;
·
osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości
ponad zgłoszony czas jego trwania, zmienia adres albo zmienia pobyt czasowy na
stały, jest obowiązana dokonać odpowiedniego zameldowania w ciągu 30 dni od
daty zmiany;
·
zasady meldowania obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej
stosuje się do obywateli państwa należącego do Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze
Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, którzy mogą korzystać ze swobody
przepływu osób na podstawie umów zawartych przez te państwa ze Wspólnotą
Europejską i jej państwami członkowskim oraz do członków ich rodzin;
·
zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące można
dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w
formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks
postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn.
zm.3), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych
przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości;
·
cudzoziemiec niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii
Europejskiej i niebędący członkiem rodziny obywatelapaństwa członkowskiego Unii
Europejskiej oraz niebędący obywatelem państwa należącego do
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o
Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, dokonuje
zameldowania na pobyt czasowy na czas nie dłuższy niż okres legalnego pobytu na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wynikający z dokumentu potwierdzającego
jego prawo pobytu.
Pobytem czasowym jest przebywanie
bez zamiaru zmiany miejsca pobytu stałego w innej miejscowości pod oznaczonym
adresem lub w tej samej miejscowości, lecz pod innym adresem.
Zameldowanie
na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące obywateli RP
Wymagane
dokumenty
·
wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu czasowego
trwającego ponad 3 miesiące”, zawierający określone ustawą dane dotyczące osoby
oraz nowego miejsca zameldowania a także potwierdzenie faktu pobytu osoby
dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do
lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia;
·
dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach – inny dokument
pozwalający na ustalenie tożsamości (osoby niepełnoletnie nieposiadające
dokumentu stwierdzającego tożsamość – odpis skrócony aktu urodzenia);
·
do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: umowa
cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie
sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu;
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Strachówce ul. Cypriana Kamila Norwida 6 pokój nr 1.
Termin i sposób załatwienia sprawy
W chwili przyjęcia zgłoszenia meldunkowego. Osoba otrzymuje dokument
potwierdzający zameldowanie (ważny do czasu upływu terminu zameldowania).
Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna
Opłaty
Brak
Uwagi:
·
za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych
obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba
sprawująca nad nią faktyczną opiekę;
·
osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości
ponad zgłoszony czas jego trwania, zmienia adres albo zmienia pobyt czasowy na
stały, jest obowiązana dokonać odpowiedniego zameldowania w ciągu 30 dni od
daty zmiany;
·
zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące można
dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w
formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks
postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn.
zm.3), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych
przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości;
Zameldowanie
na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące cudzoziemców oraz obywateli państw
członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin
Cudzoziemiec będący obywatelem
państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim
Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej oraz członek
rodziny takiego cudzoziemca przebywający na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu czasowego trwającego
ponad 3 miesiące najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego
miejsca.
Cudzoziemiec
inny niż wskazany powyżej przebywający na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu
czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 4. dniu, licząc od dnia
przybycia do tego miejsca, chyba że jego pobyt na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej nie przekracza 14 dni.
Wymagane
dokumenty
·
wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu czasowego
trwającego ponad 3 miesiące”, zawierający określone ustawą dane dotyczące osoby
oraz nowego miejsca zameldowania a także potwierdzenie faktu pobytu osoby
dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do
lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia;
·
do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: umowa
cywilno-prawna, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, wypis z księgi
wieczystej lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu;
·
cudzoziemiec przedstawia wizę, a w przypadku gdy wjazd cudzoziemca
nastąpił na podstawie umowy przewidującej zniesienie lub ograniczenie obowiązku
posiadania wizy albo cudzoziemiec przebywa na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej na podstawie art. 61 ust. 3 lub art. 71a ust. 3 ustawy z dnia 13
czerwca 2003 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2006 r. Nr 234, poz. 1694, z późn.
zm.) - dokument podróży, tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca, kartę
pobytu albo zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony, zezwolenie na
osiedlenie się, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii
Europejskiej lub decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej,
udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej lub zgody na
pobyt tolerowany;
·
obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej przedstawia
ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający jego tożsamość i
obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu lub
zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej lub, w
przypadku braku zaświadczenia, składa oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
·
członek jego rodziny obywatela UE niebędący obywatelem państwa
członkowskiego Unii Europejskiej przedstawia ważny dokument podróży oraz ważną
kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej lub ważną
kartę pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej.
Gdzie
należy złożyć dokumenty
Urząd Gminy w Strachówce ul.
Cypriana Kamila Norwida 6 pokój nr 1
Termin i
sposób załatwienia sprawy
W chwili przyjęcia zgłoszenia
meldunkowego. Osoba otrzymuje dokument potwierdzający zameldowanie (ważny do
czasu upływu terminu zameldowania).
Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna
Opłaty nie
są pobierane.
Uwagi
·
za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych
obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba
sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu;
·
osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości
ponad zgłoszony czas jego trwania, zmienia adres albo zmienia pobyt czasowy na
stały, jest obowiązana dokonać odpowiedniego zameldowania w ciągu 30 dni od
daty zmiany;
·
zasady meldowania obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej
stosuje się do obywateli państwa należącego do Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze
Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, którzy mogą korzystać ze swobody
przepływu osób na podstawie umów zawartych przez te państwa ze Wspólnotą
Europejską i jej państwami członkowskim oraz do członków ich rodzin;
·
zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące można
dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w
formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks
postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn.
zm.3), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w
uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie
tożsamości;
·
cudzoziemiec niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii
Europejskiej i niebędący członkiem rodziny obywatelapaństwa
członkowskiego Unii Europejskiej oraz niebędący obywatelem państwa
należącego do Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) -
stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej,
dokonuje zameldowania na pobyt czasowy na czas nie dłuższy niż okres legalnego
pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wynikający z dokumentu
potwierdzającego jego prawo pobytu.
Obowiązek zameldowania na pobyt
czasowy trwający do 3 miesięcy nie dotyczy obywateli polskich .
Cudzoziemiec niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii
Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub
obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej oraz niebędący członkiem rodziny takiego
cudzoziemca przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest
obowiązany zameldować się w miejscu pobytu czasowego trwającego do 3 miesięcy
najpóźniej w 4 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca, chyba, że jego
pobyt na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej nie przekracza 14 dni.
Uwagi:
·
zameldowania na pobyt czasowy trwający do 3 miesięcy cudzoziemiec
niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej i niebędący
członkiem rodziny obywatelapaństwa członkowskiego Unii Europejskiej dokonuje
ustnie w organie gminy, w obecności właściciela lub innego podmiotu
dysponującego tytułem prawnym do lokalu, zgłaszając wymagane ustawą dane oraz
przedstawiając dokument pozwalający na ustalenie tożsamości;
·
cudzoziemiec niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii
Europejskiej i niebędący członkiem rodziny
obywatelapaństwa członkowskiego Unii Europejskiej dopełniając obowiązku
zameldowania na pobyt czasowy trwający do 3 miesięcy otrzymuje potwierdzenie
zameldowania, ważne do czasu upływu terminu zameldowania;
·
zameldowania dokonuje się na pobyt czasowy na czas nie dłuższy niż
okres legalnego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wynikający z
dokumentu potwierdzającego jego prawo pobytu;
Gdzie
należy złożyć dokumenty
Urząd Gminy w Strachówce ul.
Cypriana Kamila Norwida 6 pokój nr 1
Termin i
sposób załatwienia sprawy
W chwili przyjęcia zgłoszenia
meldunkowego. Osoba otrzymuje dokument potwierdzający zameldowanie (ważny do
czasu upływu terminu zameldowania).
Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna
Opłaty nie
są pobierane.
Wskazany powyżej cudzoziemiec
opuszczając miejsce pobytu czasowego trwającego do 3 miesięcy przed upływem
czasu zgłoszonego przy zameldowaniu, jest obowiązany wymeldować się najpóźniej
w dniu opuszczenia tego miejsca. Jeżeli okres pobytu czasowego trwającego do 3
miesięcy odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu, obowiązek
wymeldowania nie powstaje.
Wymeldowania z miejsca pobytu
czasowego trwającego do 3 miesięcy przed upływem okresu zgłoszonego przy
zameldowaniu cudzoziemiec niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii
Europejskiej i niebędący członkiem rodziny obywatelapaństwa członkowskiego Unii
Europejskiej dokonuje ustnie w organie gminy.
Podstawa prawna art. 47 ust. 2
ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych.
Wymagane
dokumenty
·
podanie z umotywowanym wyjaśnieniem, dlaczego wnioskodawca nie
mógł zameldować się w drodze czynności materialno-technicznej;
·
do wglądu, jeśli osoba jest w posiadaniu, dokument potwierdzający
tytuł prawny do lokalu, w którym zameldowanie ma nastąpić;
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Strachówce ul. Cypriana Kamila Norwida 6 - sekretariat.
Termin i
sposób załatwienia sprawy
·
po złożeniu podania organ ewidencji ludności prowadzi postępowanie
wyjaśniające ( bada legalność pobytu osoby w lokalu m.in. przesłuchuje strony
oraz świadków, przeprowadza kontrolę meldunkową). Postępowanie kończy decyzja
administracyjna o zameldowaniu lub o odmowie zameldowania osoby.
·
termin załatwienia sprawy - wydania decyzji administracyjnej – nie
później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie
później niż w ciągu 2 miesięcy; termin ten może zostać przedłużony, jednakże
organ obowiązany jest takim przypadku zawiadomić stron o niezałatwieniu sprawy
w terminie i wyznaczyć nowy termin jej załatwienia (art. 35 i 36 Kodeksu
postępowania administracyjnego).
Tryb
odwoławczy
·
od decyzji wydanej przez organ ewidencji ludności stronom
postępowania przysługuje prawo złożenia odwołania do właściwego wojewody, w
terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji,
·
odwołanie składa się za pośrednictwem organu ewidencji ludności,
który wydał decyzję (art. 129 Kodeksu postępowania administracyjnego).
Opłaty
Opłata w wysokości 10 zł. za wydanie na wniosek decyzji administracyjnej w I
instancji.
Decyzja wydawana w postępowaniu odwoławczym zwolniona od opłaty
skarbowej.
(Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej Dz.U. Nr 225, poz.
1635).
Osoba, która opuszcza miejsce
pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące, jest obowiązana
wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce
jej pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.
Wymeldowania z dotychczasowego
miejsca pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać
podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu, wskazując adres dotychczasowego
miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie. Wymeldowanie następuje
wówczas na podstawie formularza „zgłoszenie pobytu stałego” lub formularza
„Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące”.
W
przypadku dokonywania jedynie czynności wymeldowania wymagane są dokumenty:
·
dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument
pozwalający na ustalenie tożsamości (osoby niepełnoletnie nieposiadające
dokumentu stwierdzającego tożsamość – odpis skrócony aktu urodzenia);
·
dokonując wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego
albo wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 3
miesiące przed upływem okresu zgłoszonego przy zameldowaniu bez równoczesnego
zameldowania w nowym miejscu pobytu osoba wypełnia i podpisuje formularz
„Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” albo formularz „Zgłoszenie
wymeldowania z miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące”
Miejsce złożenia dokumentów
w przypadku zameldowania z równoczesnym wymeldowaniem z dotychczasowego miejsca
pobytu – urząd gminy właściwy dla nowego miejsca pobytu lub w przypadku
dokonywania jedynie czynności wymeldowania – urząd gminy właściwy ze względu na
dotychczasowe miejsce pobytu
Termin i sposób załatwienia
W chwili przyjęcia zgłoszenia meldunkowego. Osoba otrzymuje dokument
potwierdzający wymeldowanie.
Tryb
odwoławczy
Brak, czynność materialno
techniczna
Opłaty
Brak
Uwagi
·
za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych
obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba
sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu;
·
jeżeli okres pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące
odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu, osoba opuszczająca miejsce
tego pobytu jest zwolniona od obowiązku wymeldowania się;
·
zgłoszenie zgonu, dokonane w urzędzie stanu cywilnego zgodnie z
przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby
zmarłej. Wymeldowania osoby zmarłej dokonuje z urzędu właściwy organ gminy na
podstawie przesłanego przez kierownika urzędu stanu cywilnego odpisu skróconego
aktu zgonu albo zawiadomienia o zgonie osoby poza terenem kraju, bez
konieczności wypełniania odpowiednio formularzy.
·
wymeldowania pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3
miesiące można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem
udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960
r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071,
z późn. zm.3), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego,
a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie
tożsamości;
Podstawa prawna art. 15 ust 2
ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych.
Wymagane
dokumenty
·
organ gminy wydaje na wniosek właściciela lub innego podmiotu dysponującego
tytułem prawnym do lokalu lub z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania osoby,
która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące
i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się. Wniosek o wymeldowanie, zawierający
dane osoby podlegającej wymeldowaniu, uzasadnienie.
·
do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: wypis z
księgi; wieczystej, umowa cywilno-prawna, decyzja administracyjna, orzeczenie
sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu;
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Strachówce ul. Cypriana Kamila Norwida 6 – sekretariat.
Termin i sposób załatwienia
·
termin załatwienia sprawy - wydania decyzji administracyjnej – nie
później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie
później niż w ciągu 2 miesięcy; termin ten może zostać przedłużony, jednakże
organ obowiązany jest takim przypadku zawiadomić stron o niezałatwieniu sprawy
w terminie i wyznaczyć nowy termin jej załatwienia (art. 35, 36 Kodeksu
postępowania administracyjnego);
·
załatwienie sprawy poprzez wydanie decyzji w sprawie wymeldowania
osoby.
Tryb
odwoławczy
·
od decyzji wydanej przez organ ewidencji ludności stronom
postępowania przysługuje prawo złożenia odwołania do właściwego wojewody, w
terminie 14 dni od daty doręczenia tej decyzji,
·
odwołanie składa się za pośrednictwem organu ewidencji ludności,
który wydał decyzję
Opłaty
Opłata w wysokości 10 zł. za wydanie na wniosek decyzji administracyjnej w I
instancji. Odwołanie zwolnione od opłaty skarbowej. (Ustawa z dnia 16
listopada 2006r. o opłacie skarbowej Dz. U. Nr 225, poz. 1635)
Osoba, która wyjeżdża poza
granice Rzeczypospolitej Polskiej na okres dłuższy niż 6 miesięcy, jest
obowiązana zgłosić swój wyjazd oraz powrót właściwemu ze względu na miejsce
pobytu stałego organowi (właściwemu ze względu na dotychczasowe miejsce
pobytu). Zgłoszenia wyjazdu dokonuje się najpóźniej w dniu opuszczenia
dotychczasowego miejsca pobytu, a zgłoszenia powrotu – najpóźniej w 30. dniu,
licząc od dnia powrotu.
Zgłoszenia wyjazdu poza granice
Rzeczypospolitej Polskiej oraz powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej
Polskiej można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem
udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960
r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071,
z późn. zm.3), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego,
a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie
tożsamości;
Miejsce
złożenia dokumentów
Urząd gminy właściwy ze względu
na dotychczasowe miejsc pobytu osoby.
Termin i sposób załatwienia
W chwili przyjęcia zgłoszenia.
Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna
Opłaty
Brak
Formularze do pobrania:
WYDANIE DOWODU OSOBISTEGO
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wydanie dowodu osobistego -
Wniosek
2. Dwie aktualne fotografie o wymiarach 35 x 45 mm
3. Odpis skrócony aktu urodzenia, w przypadku osób, które nie wstąpiły w
związek małżeński
4. Odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym
nazwisku
5. Dowód osobisty do wglądu (w przypadku wymiany)
Termin załatwienia sprawy:
do 1 miesiąca
Opłaty:
brak
Formularz wniosku jest obowiązkowy.
Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego oraz odbiór dowodu osobistego wymaga osobistego stawiennictwa wnioskodawcy.
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Norwida 6, pokój Nr 1, tel. /25/ 756-28-31
SPORZĄDZENIE AKTU URODZENIA
Wymagane dokumenty:
1. Zgłoszenie urodzenia - zaświadczenie lekarskie
2. Skrócony odpis aktu małżeństwa rodziców (do wglądu)
3. Skrócony odpis aktu urodzenia matki (w przypadku dziecka
pozamałżeńskiego)
4. Dowody osobiste rodziców
Podstawa prawna:
art. 38-52 Prawo o aktach stanu cywilnego Ustawa z dnia 29 września 1986r (Dz.U. Nr 36, poz. 180 z późn. zmianami)
Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy
Termin załatwienia sprawy:
z chwilą zgłoszenia się z kompletem dokumentów jednego z rodziców
Opłaty:
Opłat nie pobiera się.
SPORZĄDZENIE AKTU ZGONU
Wymagane dokumenty:
1. Karta zgonu - zaświadczenie lekarskie
2. Dowód osobisty osoby zmarłej
3. Dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon (do wglądu)
Podstawa prawna:
art. 64 Prawo o aktach stanu cywilnego Ustawa z dnia 29 września 1986r (Dz.U. Nr 36, poz. 180 z późn. zmianami)
Termin załatwienia sprawy:
w momencie zgłoszenia zdarzenia i przedstawienia dokumentów
Opłaty:
Przy trzech pierwszych odpisach skróconych bezpłatnie - kolejny egzemplarz odpisu: 22 zł.
SPORZĄDZENIE AKTU MAŁŻEŃSTWA
Wymagane dokumenty:
1. Odpis skrócony aktu urodzenia
2. Dowód ustania lub unieważnienia małżeństwa (w przypadku osób
zawierających związek małżeński po raz kolejny)
3. Dokument stwierdzający tożsamość (do wglądu)
4. Pisemne zapewnienie o braku okoliczności wyłączających zawarcie
związku małżeńskiego
5. Zaświadczenie o zdolności prawnej (w przypadku cudzoziemca)
6. Zezwolenie - jeżeli wymagają tego przepisy Kodeksu Rodzinnego i
Opiekuńczego.
W/w dokumenty są również niezbędne do wydania zaświadczenia stwierdzającego brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa (art. 4
1
Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego), które jest nizbędne do ślubu konkordatowego.
Podstawa prawna:
art. 53 Prawa o aktach stanu cywilnego Ustawa z dnia 29 września1986 r. (Dz.U. Nr 36, poz. 180 z późn zmianami)
art. 1 par. 2 i 3 Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego (Dz. U. z 1964 roku Nr 9, poz. 59 z późniejszymi zmianami)
Termin załatwienia sprawy:
jeden miesiąc (w przypadku ślubu cywilnego)
Opłaty:
Opłata skarbowa:
Sporządzenie aktu małżeństwa: 84 zł
ODPISY Z KSIĄG STANU CYWILNEGO
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wydanie odpisu zupełnego, wniosek o wydanie odpisu skróconego aktu urodzenia, małżeństwa, zgonu: Odpis zupełny - wniosek
Odpis skrócony - wniosek
2. Dokument tożsamości - do wglądu
Termin załatwienia sprawy:
do 7 dni
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- od sporządzenia odpisu zupełnego – 33,00 zł,
- od sporządzenia odpisu skróconego – 22,00 zł,
SPROSTOWANIE AKTU STANU CYWILNEGO
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o sprostowanie aktu stanu cywilnego: Wniosek
2. Odpis zupełny aktu stanu cywilnego, na podstawie, którego był
sporządzany akt podlegający sprostowaniu.
Termin załatwienia sprawy:
do 1 miesiąca
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- od decyzji – 39,00 zł,
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Gminy Strachówka |
Informację wprowadził(a) do BIP: | Administrator |
Data udostępnienia w BIP: | 2003-06-21 |
Informacja zaktualizowana przez: | Edyta Zbieć |
Data ostatniej aktualizacji: | 2013-05-20 |