artykuł nr 1

Statut Przedszkola Publicznego w Rozalinie

STATUT

Przedszkola Publicznego w Rozalinie z siedzibą w Rozalin 29

Znowelizowany Uchwałą Rady Pedagogicznej Nr 5/2022/2023 z dnia 14 września 2022 roku

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Przedszkole Publiczne w Rozalinie z siedzibą w Rozalin 29 05-282 Strachówka, zwane dalej „Przedszkolem”, jest publiczną placówką oświatową, prowadzącą zajęcia z zakresu wychowania przedszkolnego dla dzieci w wieku przedszkolnym, działającą w szczególności na podstawie:

  1. ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t. j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 z późn. zm.);
  2. ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t. j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1915 z późn. zm);
  3. ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2022.0.1334 z późn. zm.);
  4. statutu Przedszkola.

§ 2. Siedziba Przedszkola mieści się w miejscowości Rozalin 29 05-282 Strachówka.

§ 3. Organem prowadzącym Przedszkole jest Gmina Strachówka z siedzibą w Strachówce ul. Cypriana Kamila Norwida 6.

§ 4. Nadzór pedagogiczny nad Przedszkolem sprawuje Mazowiecki Kurator Oświaty w Warszawie.

§ 5. Ilekroć w Statucie jest mowa o:

  1. rodzicach, należy przez to rozumieć także opiekunów prawnych;
  2. nauczycielach, należy przez to rozumieć wszystkich pracowników pedagogicznych.

 

Rozdział 2.
Cele i zadania Przedszkola oraz sposób ich wykonywania

§ 6. 1. Celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania - uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji.

2. Przedszkole realizuje cele i zadania zgodnie z oczekiwaniami rodziców wynikające w szczególności z podstawy programowej wychowania przedszkolnego poprzez:

  1. organizację oddziałów dla dzieci w zbliżonym wieku z uwzględnieniem indywidualnych wniosków rodziców oraz predyspozycji rozwojowych dziecka,
  2. dostosowanie metod i form pracy do potrzeb i możliwości indywidualnych dziecka oraz wszystkich obszarów edukacyjnych zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego,
  3. stosowanie otwartych form pracy umożliwiających dziecku wybór miejsca i rodzaju aktywności,
  4. indywidualizację tempa pracy dydaktyczno-wychowawczej wobec dzieci niepełnosprawnych, stosowanie specyficznej organizacji nauki i metod pracy, prowadzenie zajęć zgodnie z zaleceniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej oraz lekarza – odpowiednio do stopnia i rodzaju niepełnosprawności dziecka.

3. Przedszkole realizuje zadania wynikające z powyższych celów poprzez:

  1. prowadzenie bezpłatnego nauczania i wychowania w zakresie ustalonym przez organ prowadzący,
  2. objęcie opieką wszystkich dzieci i zapewnienie im atmosfery akceptacji i bezpieczeństwa oraz optymalnych warunków do prawidłowego rozwoju,
  3. udzielanie dzieciom uczęszczającym do Przedszkola, ich rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej we współpracy z rodzicami dzieci, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, przedszkolami, szkołami, placówkami, organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz rodziny i dzieci,
  4. wspieranie działań wychowawczych rodziców w tworzeniu warunków umożliwiających dziecku osiągnięcie gotowości szkolnej,
  5. organizowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi,
  6. umożliwianie dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej na podstawie stosownych rozporządzeń.

4. Przedszkole realizuje zadania z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz zasad promocji i ochrony zdrowia.  

5. Do zadań Przedszkola należy:

  1. wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju,
  2. tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa,
  3. wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych,
  4. zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony,
  5. wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań,
  6. wzmacnianie poczucia wartości, indywidualności,oryginalności dziecka oraz potrzeb tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie,
  7. tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo w ruchu drogowym,
  8. przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne, realizowane m.in. z wykorzystaniem naturalnych sytuacji pojawiających się w Przedszkolu oraz sytuacji zadaniowych, uwzględniających treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych dzieci,
  9. tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki,
  10. tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do etapu rozwoju dziecka,
  11. tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy,
  12. współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka,
  13. kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju,
  14. systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju,
  15. systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzące do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole,
  16. organizowanie zajęć – zgodnie z potrzebami– umożliwiających dziecku poznawanie kultury i języka mniejszości narodowej lub etnicznej,
  17. tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur.

6. Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym nie dotyczy:

  1. dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawności sprzężone, jeżeli jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
  2. dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na inne niż wymienione w pkt. 1 rodzaje niepełnosprawności, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1082) oraz jeżeli z indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego wynika brak możliwości realizacji przygotowania do posługiwania się językiem obcym nowożytnym ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka.

§ 7. 1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w Przedszkolu polega na wspieraniu rodziców oraz nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększenia efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci.

2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana rodzicom dzieci i nauczycielom w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń.

3. Wsparcie merytoryczne dla nauczycieli i specjalistów udzielających pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Przedszkolu zapewniają poradnie psychologiczno-pedagogiczne oraz placówki doskonalenia nauczycieli.

4. Potrzeba objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w Przedszkolu wynika w szczególności:

  1. z niepełnosprawności,
  2. z niedostosowania społecznego,
  3. z zagrożenia niedostosowaniem społecznym,
  4. z zaburzeń zachowania i emocji,
  5. ze szczególnych uzdolnień,
  6. ze specyficznych trudności w uczeniu się,
  7. z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych,
  8. z choroby przewlekłej,
  9. z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych,
  10. z niepowodzeń edukacyjnych,
  11. z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi,
  12. z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego.

5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w Przedszkolu udzielana jest z inicjatywy:

  1. rodziców dziecka,
  2. Dyrektora Przedszkola,
  3. nauczyciela, wychowawcy grupy wychowawczej lub specjalisty prowadzącego zajęcia z dziećmi,
  4.  
  5. pomocy nauczyciela,
  6. pracownika socjalnego,
  7. asystenta rodziny,
  8. kuratora sądowego.

6. Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Przedszkolu jest dobrowolne i nieodpłatne.

7. Pomoc psychologiczno-pedagogiczną organizuje Dyrektor Przedszkola.

8. W Przedszkolu pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie:

  1. zajęć rozwijających uzdolnienia,
  2. zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym,
  3. zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego,
  4. porad i konsultacji.

9. Dyrektor, planując udzielanie dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej, współpracuje z jego rodzicami i – w zależności od potrzeb – z innymi nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych i specjalistami prowadzącymi zajęcia z dzieckiem, poradnią lub innymi osobami.

10. O potrzebie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną, ustalonych dla dziecka formach, okresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej i wymiarze godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane, Dyrektor Przedszkola niezwłocznie informuje pisemnie rodziców dziecka.

§ 8. Przedszkole realizuje zadania we współpracy z:

  1. rodzicami dzieci,
  2. poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi,
  3. innymi przedszkolami, szkołami i placówkami systemu oświaty w zakresie realizowania zadań oświatowych,
  4. innymi instytucjami.

 

Rozdział 3.
Organy Przedszkola

§ 9. Organami Przedszkola są:

  1.  
  2. Rada Pedagogiczna,
  3. Rada Rodziców.

§ 10. Dyrektor:

  1. kieruje działalnością Przedszkola i reprezentuje je na zewnątrz,
  2. sprawuje nadzór pedagogiczny,
  3. sprawuje opiekę nad dziećmi oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego przez aktywne działania prozdrowotne,
  4. realizuje uchwały Rady Pedagogicznej, podjęte w ramach jej kompetencji stanowiących,
  5. dysponuje środkami określonymi w planie finansowym Przedszkola i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także może organizować administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę Przedszkola,
  6. wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez Przedszkole,
  7. współdziała ze szkołami wyższymi oraz zakładami kształcenia nauczycieli w organizacji praktyk pedagogicznych,
  8. stwarza warunki do działania w Przedszkolu: wolontariuszy, stowarzyszeń i innych organizacji, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej Przedszkola,
  9. przewodniczy Radzie Pedagogicznej,
  10. wstrzymuje wykonanie uchwał Rady Pedagogicznej, podjętych w zakresie jej kompetencji stanowiących, niezgodnych z przepisami prawa i niezwłocznie zawiadamia o tym organ prowadzący Przedszkole oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny,
  11. jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Przedszkolu nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami i decyduje w sprawach:
    • zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników Przedszkola,
    • przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom Przedszkola,
    • występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej, w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników Przedszkola,
  12. wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.

§ 11. 1. Dyrektor w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z Radą Pedagogiczną i rodzicami.

2. Dyrektor przedstawia Radzie Pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności Przedszkola.

3. W przypadku nieobecności Dyrektora zastępuje go wicedyrektor, a jeżeli nie utworzono stanowiska wicedyrektora – inny nauczyciel, wyznaczony przez organ prowadzący.

§ 12. 1. Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem Przedszkola w zakresie realizacji jego statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.

2. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą: Dyrektor oraz wszyscy nauczyciele zatrudnieni w Przedszkolu.

3. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor.

4. Zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem i po zakończeniu roku szkolnego oraz w miarę bieżących potrzeb.

5. Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy Dyrektora, organu prowadzącego albo co najmniej 1/3 członków Rady Pedagogicznej.

6. W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą także brać udział, z głosem doradczym, osoby zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej.

7. Przewodniczący przygotowuje i prowadzi zebrania Rady Pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem Rady Pedagogicznej.

8. Uchwały Rady Pedagogicznej podejmowane są zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy jej członków.

9. Rada Pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności. Zebrania Rady Pedagogicznej są protokołowane.

10. Osoby biorące udział w zebraniu Rady Pedagogicznej są zobowiązane do nieujawniania poruszanych na zebraniu spraw, które mogą naruszać dobra osobiste dzieci lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników Przedszkola.

§ 13. 1. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:

  1. uchwalanie Statutu Przedszkola oraz dokonywanie w nim zmian,
  2. zatwierdzanie planów pracy Przedszkola,
  3. podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w Przedszkolu,
  4. ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli.

2. Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:

  1. organizację pracy Przedszkola,
  2. projekt planu finansowego Przedszkola,
  3. wnioski Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i wyróżnień,
  4. propozycje Dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

3. Rada Pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska Dyrektora.

§ 14. 1. Rada Rodziców jest społecznym organem kolegialnym Przedszkola reprezentującym ogół rodziców dzieci.

2. W skład Rady Rodziców wchodzą po jednym przedstawicielu rodziców z jednego oddziału, wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców dzieci danego oddziału.

3. W wyborach, o których mowa w ust. 2, jedno dziecko reprezentuje jeden rodzic.

4. Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.

5. Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, w którym określa w szczególności:

  1. wewnętrzną strukturę i tryb pracy Rady Rodziców,
  2. szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do Rady Rodziców oraz przedstawicieli rad oddziałowych.

6. Regulamin Rady Rodziców nie może być sprzeczny ze statutem Przedszkola.

§ 15. 1. Rada Rodziców może występować do Dyrektora i Rady Pedagogicznej, organu prowadzącego oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach Przedszkola.

2. Do kompetencji Rady Rodziców należy:

  1. opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania Przedszkola,
  2. opiniowanie projektu planu finansowego przygotowywanego przez Dyrektora.

3. W celu wspierania statutowej działalności Przedszkola, Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.

4. Zasady wydatkowania funduszy określa regulamin Rady Rodziców.

§ 16. 1. Organy Przedszkola informują się wzajemnie o wydanych zarządzeniach i podjętych uchwałach.

2. Każdy organ może włączyć się do rozwiązywania konkretnych problemów Przedszkola, przedstawiając opinię lub stanowisko w danej sprawie, nie naruszając kompetencji organu uprawnionego do rozwiązania danego problemu.

3. Kolegialne organy Przedszkola mogą zapraszać na swoje posiedzenia przedstawicieli innych organów w celu wymiany informacji i poglądów.

§ 17. 1. Spory między organami Przedszkola rozstrzyga komisja rozjemcza, w skład której wchodzą: po jednym przedstawicielu każdego z organów będących w sporze oraz przedstawiciel organu, niepozostającego w sporze.

2. Komisja rozjemcza podejmuje rozstrzygnięcia zwykłą większością głosów, przy udziale przynajmniej połowy członków.

 

Rozdział 4.
Organizacja pracy Przedszkola

§ 18. 1. Podstawową jednostką organizacyjną Przedszkola jest oddział, obejmujący dzieci w zbliżonym wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań i uzdolnień.

2. Liczba dzieci w oddziale nie może przekraczać 25.

§ 19. Przedszkole jest wielooddziałowe.

§ 20. 1. Dyrektor powierza poszczególne oddziały opiece jednego lub dwóch nauczycieli, zależnie od czasu pracy oddziału lub realizowanych zadań oraz z uwzględnieniem propozycji rodziców.

2. Dla zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy wychowawczej i dydaktycznej nauczyciel/nauczyciele powinien/powinni opiekować się danym oddziałem przez cały okres uczęszczania dzieci do Przedszkola.

§ 21. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest na podstawie programu wychowania przedszkolnego.

§ 22. Szczegółową organizację wychowania, nauczania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji Przedszkola opracowany przez Dyrektora i zatwierdzony przez organ prowadzący Przedszkole.

§ 23. 1. Organizację pracy Przedszkola określa ramowy rozkład dnia, ustalony przez Dyrektora na wniosek Rady Pedagogicznej, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy oraz zasad zapewnienia odpowiedniej liczby wychowanków w oddziale oraz oczekiwań rodziców.

2. Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciel/nauczyciele, któremu/którym powierzono opiekę nad oddziałem, ustala/ustalają dla tego oddziału szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci.

§ 24. 1. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny, z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący na wniosek Dyrektora Przedszkola.

2. Przedszkole zapewnia dzieciom opiekę, wychowanie i nauczanie w godzinach od 7:00 do 17:00, od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.

3. Przedszkole zapewnia 5 bezpłatnych godzin na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

§ 25. 1. W Przedszkolu mogą być prowadzone zajęcia dodatkowe. W zajęciach dodatkowych z religii, dzieci uczestniczą za zgodą rodziców, na ich wniosek; udział w tych zajęciach jest nieodpłatny.

2. Czas trwania zajęć języka obcego oraz prowadzonych dodatkowo, w szczególności zajęć umuzykalniających, nauki religii i zajęć rewalidacyjnych, powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosić:

  1. z dziećmi w wieku 3–4 lata – około 15, 20 minut;
  2. z dziećmi w wieku 5,6lat – około 30 minut.

§ 26. 1. Formy i częstotliwość współdziałania Przedszkola z rodzicami dzieci:

  1. zebrania grupowe – dwa razy w roku;
  2. godziny otwarte, podczas których udzielane są zainteresowanym rodzicom informacje na temat postępów i zachowania dzieci – dwa razy w roku;
  3. konsultacje i rozmowy indywidualne z Dyrektorem lub nauczycielami – według potrzeb;
  4. zajęcia otwarte – raz w roku;
  5. udział w uroczystościach przedszkolnych – zgodnie z kalendarzem imprez.

2. Formy współdziałania uwzględniają prawo rodziców do:

  1. zaznajomienia się z zadaniami wynikającymi w szczególności z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale;
  2. uzyskiwania na bieżąco rzetelnych informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju;
  3. uzyskiwania porad i wskazówek od nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy;
  4. wyrażania i przekazywania nauczycielowi i Dyrektorowi wniosków z obserwacji pracy Przedszkola;
  5. wyrażania i przekazywania opinii na temat pracy Przedszkola organowi prowadzącemu i sprawującemu nadzór pedagogiczny za pośrednictwem Rady Rodziców.

§ 27. 1. W okresie zawieszenia zajęć stacjonarnych organizację pracy przedszkola, w tym

zajęć rewalidacyjnych i wychowawczych, opiera się na nauczaniu z wykorzystaniem metod

porozumiewania się na odległość. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na

odległość realizowane będą z wykorzystaniem:

  1. platform edukacyjnych, udostępnionych i rekomendowanych przez MEN oraz aplikacji

dostępnych w Przedszkolu,

  1. innych materiałów wskazanych przez nauczyciela.

2. Za pośrednictwem poczty mailowej, aplikacji przedszkolnej i połączeń online na platformie edukacyjnej nauczyciel może udostępnić rodzicom:

  1. propozycje wykonania prac plastycznych, projektów technicznych, zabaw badawczych lub eksperymentów,
  2. konkretną propozycję opracowaną na potrzeby grupy jego dziecka, adekwatną do realizowanego programu,
  3. opracowane przez siebie propozycje twórczej aktywności dzieci,
  4. linki do słuchowisk, audycji radiowych, informacje o programach telewizyjnych (telewizyjne pasma edukacyjne), książeczki multimedialne a także programy, zabaw online dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci w wieku przedszkolnym.

3. Komunikacja nauczyciel - rodzic, zwłaszcza z bieżącego monitorowania postępów dzieci odbywać się będzie w bezpośrednich połączeniach online, w formie informacji przekazywanych rodzicom drogą elektroniczną (e-mail) lub telefoniczną, za pośrednictwem aplikacji do obsługi przedszkola regularnie i terminowo, z zachowaniem poufności.

Kontakty odbywać się będą w godzinach pracy Przedszkola i wskazanych terminach kontaktów nauczycieli z rodzicami:

  1. za pośrednictwem platform edukacyjnych w bezpośrednim połączeniu online,
  2. za pośrednictwem strony internetowej przedszkola,
  3. za pośrednictwem aplikacjiprzedszkolnej.

4. Przekazywanie materiałów dla dzieci odbywać się może:

  1. za pośrednictwem poczty mailowej rodziców,
  2. w aplikacji przedszkolnej,
  3. osobiście w przedszkolu.

5. Nauczanie zdalne odbywać się powinno zgodnie z obowiązującym planem miesięcznym.

6. Nauczyciele powinni realizować podstawę programową wychowania przedszkolnego z możliwością jej modyfikacji niezbędną do przyjęcia metod i form pracy na odległość, dostosowane do możliwości dziecka.

7. Nauczyciele planując zajęcia powinni uwzględniać przepisy BHP oraz potrzeby i ograniczenia psychofizyczne dzieci.

8. Potwierdzanie obecności dziecka na zajęciach może odbywać się m.in. na podstawie połączeń na platformie edukacyjnej, za pomocą dostarczanych prac dziecka, w kontakcie osobistym z rodzicami lub inny sposób ustalony z rodzicami.

9. W przypadku wprowadzenia hybrydowego sposobu nauczania dyrektor będzie decydował o tym, którzy wychowankowie będą uczęszczać do przedszkola w tradycyjnej formie.

 

Rozdział 5.

Zasady odpłatności za Przedszkole

§ 28. 1. Przedszkole zapewnia bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w czasie ustalonym przez organ prowadzący, nie krótszym niż pięć godzin.

2. Przedszkole pobiera opłaty za nauczanie, wychowanie i opiekę prowadzone w czasie przekraczającym czas bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki, ustalony przez organ prowadzący zgodnie z przepisami Prawa oświatowego, jak również opłaty za korzystanie z posiłków.

3. Do opłat wnoszonych za korzystanie przez dzieci z posiłków nie wlicza się wynagrodzeń pracowników i kosztów utrzymania stołówki.

4. Termin i sposób wnoszenia opłat za Przedszkole:

  1. rodzice zobowiązani są do dokonywania wpłat za Przedszkole do 10. dnia danego miesiąca,
  2. opłaty dokonują rodzice przelewem (pocztowym, bankowym, internetowym, w aplikacji przedszkolnej) na konto bankowe Przedszkola,
  3. wysokość opłaty za Przedszkole naliczana jest na podstawie listy obecności;
  4. zaleganie z odpłatnością za Przedszkole powyżej trzech miesięcy może spowodować skreślenie z listy dziecka uczęszczającego do Przedszkola.

5. W przypadku uchylania się od ponoszenia opłat za korzystanie z wychowania

przedszkolnego oraz za wyżywienie zostanie wszczęte postępowanie egzekucyjne w

trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym.

6. Zasady korzystania z wyżywienia pracowników Przedszkola:

  1. z wyżywienia w Przedszkolu mogą korzystać pracownicy Przedszkola jedynie za pełną odpłatnością na zasadach ustalonych przez organ prowadzący;
  2. w cenę posiłków wkalkulowane są koszty zakupu surowca zużytegodo sporządzenia posiłków i ustalony przez dyrektora ryczałt na koszty administracyjno-rzeczowe, który obejmuje:
  • wynagrodzenie pracowników przygotowujących posiłki,
  • zużycie mediów (energii elektrycznej, cieplnej, gazu, wody, ścieków),
  • inne wydatki rzeczowe związane z zakupem środków czystości.

7. Wysokość opłat jest ustalana uchwałą Rady Gminy Strachówka.

 

Rozdział 6.
Dzieci

§ 29. 1. Do Przedszkola przyjmuje się dzieci zamieszkałe na obszarze Gminy Strachówka.

2. Wychowanie przedszkolne obejmuje dzieci od początku roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 3 lata, do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat.

3. Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica.

4. Wniosek o przyjęcie do Przedszkola zawiera:

  1. imię, nazwisko, datę urodzenia i numer PESEL kandydata, a w przypadku braku numeru PESEL – serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość,
  2. imiona i nazwiska rodziców kandydata,
  3. adres miejsca zamieszkania rodziców i kandydata,
  4. adres poczty elektronicznej i numery telefonów rodziców kandydata, o ile je posiadają,

5. Do wniosku dołącza się dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów, o których mowa w § 29 w ust. 10, odpowiednio:

  1. oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
  2. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności, lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 573),
  3. prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację, lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka, oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,
  4. dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z Ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 821 z późn. zm.),
  5. dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów określonych przez organ prowadzący,
  6. oświadczenie o dochodzie na osobę w rodzinie kandydata (jeżeli organ prowadzący określił kryterium dochodu na osobę w rodzinie kandydata).

6. Dokumenty, o których mowa w ust. 5 pkt 2–4, są składane w oryginale, w formie notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego  – zgodnie z art. 76a § 1 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2021 r.,  poz. 735 z późn. zm.) – odpisu lub wyciągu z dokumentu. Dokumenty te mogą być składane także w formie kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.

7. Oświadczenia, o których mowa w ust. 5, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

8. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach, o których mowa w ust. 5, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego lub może zwrócić się do wójta, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o potwierdzenie tych okoliczności.

9.  Postępowanie rekrutacyjne jest etapowe.

10. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek zamieszkania na terenie gminy niż liczba wolnych miejsc w Przedszkolu, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria:

  1. wielodzietność rodziny kandydata,
  2. niepełnosprawność kandydata,
  3. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
  4. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
  5. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
  6. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
  7. objęcie kandydata pieczą zastępczą.

11. Kryteria wskazane w ust. 10 mają taką samą wartość.

12. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych przez kandydatów na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu Przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący, z uwzględnieniem zapewnienia jak najpełniejszej realizacji potrzeb dziecka i jego rodziny, zwłaszcza potrzeb rodziny, w której rodzice albo rodzic samotnie wychowujący kandydata, muszą pogodzić obowiązki zawodowe z obowiązkami rodzinnymi oraz lokalnych potrzeb społecznych.

13. Kandydaci zamieszkali poza obszarem gminy mogą być przyjęci do Przedszkola, jeżeli po

przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, zgodnie z ust. 1–12, Przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami. W przypadku większej liczby kandydatów zamieszkałych poza obszarem gminy przeprowadza się postępowanie rekrutacyjne przy zastosowaniu przepisów ustępów poprzedzających.

14. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego Przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, Dyrektor Przedszkola przeprowadza postępowanie uzupełniające. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Dyrektor Przedszkola może przyjąć do przedszkola dziecko po ukończeniu 2,5 lat  i spełnianiu przez dziecko warunków adaptacyjnych.

15. Nabór do Przedszkola odbywa się w terminach określonych zarządzeniem organu prowadzącego.

§ 30. Dziecko ma prawo do:

  1. właściwie zorganizowanego, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej, procesu wychowawczo-dydaktycznego,
  2. uczestniczenia we wszystkich formach aktywności organizowanych w Przedszkolu,
  3. szacunku, godności i nietykalności osobistej,
  4. podmiotowego i równego traktowania,
  5. swobody w wyrażaniu myśli,
  6. rozwijania swoich zainteresowań i zdolności,
  7. opieki wychowawczej i zapewnienia warunków bezpieczeństwa,
  8. pomocy nauczyciela w trudnych dla dziecka sytuacjach,
  9. korzystania z pomieszczeń przedszkolnych, sprzętu, zabawek i pomocy dydaktycznych,
  10. korzystania z opieki zdrowotnej oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
  11. uczestnictwa w imprezach kulturalnych, sportowych i rozrywkowych.

§ 31. Dziecko ma obowiązek:

  1. przestrzegania zasad i norm współżycia ustalonych w zbiorowości przedszkolnej,
  2. odnosić się kulturalnie i z szacunkiem do rówieśników i osób dorosłych,
  3. aktywnie uczestniczyć w zajęciach dydaktycznych i zabawach ruchowych,
  4. dbać o higienę osobistą i estetyczny wygląd,
  5. utrzymywać porządek w swoim najbliższym otoczeniu,
  6. dbać o zabawki i pomoce dydaktyczne,
  7. stosować się do poleceń nauczyciela.

§ 32. 1. Dyrektor może, w drodze decyzji, skreślić dziecko z listy wychowanków w przypadku:

  1. nieprzerwanej nieobecności dziecka w Przedszkolu trwającej ponad miesiąc bez poinformowania Dyrektora o przyczynie tej nieobecności,
  2. zachowań dziecka, które zagrażają jego bezpieczeństwu lub bezpieczeństwu innych wychowanków,
  3. zalegania z uiszczeniem opłaty za korzystanie z wyżywienia za okres ponad trzech miesięcy.

§ 33. 1. W przypadku naruszenia praw dziecka rodzic ma prawo do skargi.

2. Rodzic dziecka, którego prawa zostały naruszone, ma prawo wniesienia skargi do Dyrektora Przedszkola.

3. Skargi mogą być wnoszone pisemnie i ustnie.

4. Skargi i wnioski nienależące do kompetencji przedszkola przekazywane są do wnoszącego ze wskazaniem właściwego adresata.

5. Wnioski i skargi niezawierające imienia i nazwiska wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.

6. Z wyjaśnienia skargi/wniosku należy sporządzić dokumentację w postaci notatki służbowej o sposobach załatwienia sprawy i wynikach postępowania wyjaśniającego.

7. Wnoszący skargę otrzymuje informację pisemną odpowiedź o sposobie rozstrzygnięcia sprawy.

8. Jeśli sprawa tego wymaga, pisemną informację o sposobie rozstrzygnięcia sprawy, otrzymuje również organ prowadzący oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny.

9. Za jakość i prawidłowe wykonanie, załatwienie skargi/wniosku odpowiadają osoby, na które dekretowano skargę.

10. Rozpatrzenie każdej skargi winno odbyć się w możliwie najszybszym terminie.

11. Od sposobu rozpatrzenia skargi służy odwołanie wniesione za pośrednictwem Dyrektora Szkoły do Mazowieckiego Kuratorium Oświaty.

 

Rozdział 7.
Zasady przyprowadzania i odbierania dzieci z Przedszkola oraz poza Przedszkolem

§ 34. 1. Dzieci powinny być przyprowadzane i odbierane z Przedszkola osobiście przez rodziców, bądź inne osoby pełnoletnie na podstawie pisemnego upoważnienia rodziców. Przedszkole sprawuje opiekę nad dzieckiem od momentu przekazania dziecka przez rodzica  lub inną upoważnioną przez nich osobę pod opiekę wychowawcy grupy lub pod opiekę upoważnionego pracownika Przedszkola, do czasu odbioru dziecka z sali lub ogrodu przez rodzica lub inną upoważnioną przez nich osobę. Obowiązkiem rodziców lub osób upoważnionych, po przyprowadzeniu dziecka do Przedszkola, jest osobiste przekazanie dziecka pod opiekę nauczyciela, pomocy nauczyciela lub upoważnionego pracownika Przedszkola. Nauczyciel, pomoc nauczyciela lub upoważniony pracownik Przedszkola osobiście przekazuje dziecko rodzicom lub osobom przez nich upoważnionym.

2. Upoważnienie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać numer i serię dowodu osobistego osoby wskazanej do odbioru dziecka oraz podpis osoby upoważniającej.

3. Dziecko może zostać odebrane przez osobę wskazaną w pisemnym upoważnieniu złożonym w Przedszkolu i po okazaniu przez nią dowodu tożsamości.

4. Rodzice przejmują pełną odpowiedzialność prawną za bezpieczeństwo dziecka odbieranego z Przedszkola przez upoważnioną przez nich osobę.

5. Pracownicy Przedszkola mogą nie wyrazić zgody na odbiór dziecka wyłącznie w przypadku, gdy zachowanie osoby, która zamierza odebrać dziecko budzi obawy, że nie jest ona w stanie zapewnić dziecku bezpieczeństwa i wskazuje na spożycie alkoholu, środka odurzającego lub innej podobnie działającej substancji. O przypadku każdej odmowy wydania dziecka winien niezwłocznie zostać powiadomiony dyrektor.

6. Do Przedszkola przyprowadzane jest dziecko zdrowe. W przypadku choroby w trakcie

pobytu dziecka w Przedszkolu rodzic ma obowiązek niezwłocznie odebrać dziecko.

7. Rodzice są zobowiązani do punktualnego odbioru dziecka. W przypadku, gdy nikt nie

zgłosił się po dziecko do godziny zamknięcia placówki, nauczyciel stara się skontaktować

z jego rodzicami, w celu wyjaśnienia przyczyn ich nieobecności, a następnie powiadamia

dyrektora o zaistniałej sytuacji. W zależności od okoliczności zdarzenia, podejmowane są

odpowiednie kroki, mające na celu przede wszystkim zapewnienie dziecku bezpieczeństwa.

8. Życzenie rodziców dotyczące nieodbierania dziecka z Przedszkola przez jednego z rodziców musi być poświadczone przez orzeczenie sądu.

§ 35. Rodzice powinni w miarę możliwości poinformować z wyprzedzeniem o zamiarze przyprowadzenia dziecka do Przedszkola po godz. 8:30.

 

Rozdział 8.
Sposób sprawowania opieki nad dziećmi w czasie zajęć w Przedszkolu

§ 36. 1. Przedszkole sprawuje bezpośrednią i stałą opiekę nad dziećmi w czasie ich pobytu w Przedszkolu oraz w trakcie zajęć poza Przedszkolem, dostosowując metody i sposoby oddziaływań do wieku dzieci i ich możliwości rozwojowych, potrzeb środowiskowych, z uwzględnieniem istniejących warunków lokalowych.

2. Dzieci przebywające w Przedszkolu są pod opieką nauczyciela, który organizuje im zabawy i zajęcia wychowawczo-dydaktyczne.

§ 37. 1. Nauczyciel jest w pełni odpowiedzialny za bezpieczeństwo powierzonych mu dzieci, zapewnia im pełne poczucie bezpieczeństwa, zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym.

2. Nauczyciel każdorazowo kontroluje miejsca, w których przebywają dzieci oraz sprzęt, pomoce i wykorzystywane narzędzia.

§ 38. 1. Nauczyciel może opuścić oddział w momencie przyjścia drugiego nauczyciela, informując go o wszystkich sprawach dotyczących dzieci będących pod jego opieką.

2. W nagłym wypadku nauczyciel może opuścić dzieci pod warunkiem, że zapewni im w tym czasie opiekę innej upoważnionej osoby.

§ 39. 1. Organizację i program wycieczek oraz imprez dostosowuje się do wieku, zainteresowań i potrzeb dzieci, ich stanu zdrowia oraz sprawności fizycznej.

2. Dzieci mogą uczestniczyć w wycieczkach i spacerach poza terenem Przedszkola za zgodą rodziców wyrażoną w formie pisemnego oświadczenia.

§ 40. 1. Obowiązkiem nauczyciela jest udzielenie natychmiastowej pomocy dziecku w sytuacji, gdy jest ona niezbędna.

2. Nauczyciel zobowiązany jest powiadomić Dyrektora oraz rodziców o zaistniałym wypadku dziecka lub zaobserwowanych, niepokojących symptomach widocznych w zachowaniu dziecka.

3. Pracownicy Przedszkola nie podają dzieciom żadnych leków lub substancji o podobnym działaniu.

4. Rodzice podpisują oświadczenie zezwalające na wezwanie do dziecka pogotowia w uzasadnionych przypadkach.

Rozdział 9.
Nauczyciele i inni pracownicy Przedszkola

§ 41. W Przedszkolu zatrudnia się nauczycieli, pracowników administracyjnych oraz pracowników obsługi.

§ 42. 1. Nauczyciel prowadzi pracę wychowawczo-dydaktyczną i jest odpowiedzialny za jakość i wyniki tej pracy, a także bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci.

2. Nauczyciel w swoich działaniach dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych kieruje się dobrem dzieci, troską o ich zdrowie i postawę moralną oraz poszanowaniem ich godności osobistej.

§ 43. Do zadań nauczycieli należy w szczególności:

  1. planowanie i prowadzenie pracy wychowawczo-dydaktycznej oraz odpowiedzialność za jej jakość,
  2. realizowanie obowiązującego w Przedszkolu programu wychowania przedszkolnego i zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz znajomość zadań wynikających z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale,
  3. wspieranie rozwoju psychofizycznego dzieci, ich zdolności i zainteresowań,
  4. prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji,
  5. systematyczne prowadzenie dokumentacji przebiegu pracy wychowawczo-dydaktycznej,
  6. współpraca ze specjalistami świadczącymi pomoc psychologiczno-pedagogiczną, opiekę zdrowotną i inną,
  7. współdziałanie z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania dzieci,
  8. zaznajamianie rodziców z zadaniami wynikającymi w szczególności z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale,
  9. udzielanie rodzicom informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju,
  10. doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
  11. czynny udział w pracy Rady Pedagogicznej oraz realizowanie jej uchwał.

§ 44. 1. Zadaniem pracowników administracji i obsługi jest zapewnienie sprawnego działania Przedszkola, utrzymanie budynku Przedszkola i jego otoczenia w sposób zapewniający bezpieczeństwo dzieci, dbanie o ład i czystość na terenie Przedszkola.

2. Pracownicy administracji i obsługi współpracują z nauczycielami w zakresie opieki i wychowania dzieci.

3. Szczegółowy zakres obowiązków pracowników, o których mowa w ust. 1, ustala Dyrektor.

 

Rozdział 10.
Postanowienia końcowe

§ 45. 1.Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami. 2.Zasady gospodarki finansowej przedszkola określają odrębne przepisy.

§ 46.  1. Przedszkole używa okrągłej pieczęci: w otoku Przedszkole Publiczne w Rozalinie, w środku orzeł w koronie.

2. Przedszkole posługuje się pieczątką:

Przedszkole Publiczne w Rozalinie

Rozalin 29

05-282 Strachówka

NIP …….. REGON ………………..

§ 47. 1. Nowelizacja statutu obliguje Dyrektora Przedszkola do opracowania tekstu jednolitego statutu.

2. Statut Przedszkola lub jego nowelizację uchwala się na posiedzeniu Rady Pedagogicznej, odczytując zebranym pełny jego tekst. Członkowie Rady Pedagogicznej mają prawo wnoszenia poprawek do proponowanego tekstu statutu. Rada Pedagogiczna głosuje nad nowelizacją statutu lub uchwala nowy statut.

§ 48. 1. Statut Przedszkola jest dostępny w sekretariacie oraz na stronie internetowej Przedszkola.

2. W sprawach, które nie zostały uregulowane w niniejszym Statucie, mają zastosowanie przepisy Ustawy oraz wydawane na jej podstawie akty wykonawcze.

3. Dyrektor ma prawo do podejmowania doraźnych decyzji w sprawach, które nie zostały ujęte w Statucie.

 

 

Statut wchodzi w życie z dniem uchwalenia.

 

 

Przewodniczący Rady Pedagogicznej